Siedzisko Curble zmniejszy dolegliwości bólowe ze strony kręgosłupa oraz poprawi komfort pracy poprzez pomoc w utrzymaniu prawidłowej pozycji siedzącej. Jednakże, tak jak każde urządzenie, musi być użytkowane prawidłowo.

 

Jest ono przeznaczone do siedzenia kiedy nasze stopy są luźno oparte na podłożu. Bardzo istotnym aspektem jest też ułożenie nóg, ponieważ kolana nie mogą znajdować się powyżej bioder (fotel lub krzesło nie może być zbyt wysokie; uda powinny przebiegać równolegle do podłoża). Wynika to z mechanizmu działania Curble. Uda wraz z pośladkami muszą docisnąć siedzisko na tyle mocno, by odcinek lędźwiowy wraz z kością krzyżową otrzymał solidne podparcie.

 

poprawna postawa

 

Curble to urządzenie, które wymusza prace mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej pozycji siedzącej. Zatem siedzenie na naszym siedzisku należy potraktować jako pewien rodzaj treningu oraz nauki prawidłowej postawy dla mięśni brzucha oraz mięśni grzbietu.

Z drugiej strony, każdemu ćwiczeniu towarzyszy zmęczenie. Można się więc spodziewać, że początkowo siedząc na Curble będziemy odczuwać chęć powrotu do nawykowej, nieprawidłowej pozycji lub oparcia się na łokciu o blat biurka.

Nasza wskazówka: W momencie, kiedy czujesz, że Twoje mięśnie chcą wrócić do nieprawidłowej pozycji: wstań, zrób kilka kroków lub weź kilka głębokich oddechów! Następnie wróć do siedzenia na Curble i kontynuuj dbanie o zdrowie swoich pleców!

 

niepoprawna postawa!

 

Kręgosłup to nie tylko odcinek lędźwiowy, musimy pamiętać też o odcinku szyjnym oraz piersiowym, które również często są źródłem dolegliwości bólowych. Siedzisko Curble dzięki odpowiedniemu podparciu kości krzyżowej oraz odcinka lędźwiowego ma bardzo pozytywny wpływ na zmianę pozycji całego kręgosłupa.

Niestety, efekt działania Curble możemy osłabić poprzez złe ustawienie monitora lub laptopa. Jeżeli ekran będzie znajdować się zbyt nisko lub klawiatura będzie odsunięta zbyt daleko, wymusi to pochylenie tułowia do przodu oraz wysunięcie podbródka.

Nasze wskazówki:

  1. Odcinek piersiowy kręgosłupa: przysuń krzesło do biurka tak, by tułów znajdował się dość blisko blatu;
  2. Obręcz barkowa: w trakcie pracy obręcz barkowa powinna pozostać zupełnie rozluźniona, łokcie oparte o blat biurka;
  3. Odcinek szyjny kręgosłupa: w trakcie pracy, grania na konsoli czy czytania pomiędzy podbródkiem a górną częścią mostka powinna mieścić się pionowa ustawiona pięść